سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 4 >

نکات کلی که باید بدانید:

- جاوا اسکریپت حساس به حروف بزرگ و کوچک است، یعنی به فرض متغیر var با Var از نظر مفسر این زبان متفاوت است.
- برای قرار دادن متن راهنما بین کدها از شیوه /*متن راهنما*/ یا متن راهنما// استفاده کنید.
- کدهای جاوا اسکریپت بین تگ head یا body قابل اجرا هستند و به صورت فایل خارجی نیز می توان آنها را ایمپورت کرد.
- جاوا اسکریپت زبانی سمت کاربر است، یعنی تنها روی مرورگر کاربران قابل پردازش و اجرا است.

 

متغیر ها در جاوا اسکریپت

شاید واژه متغیر در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد اما در یک بیان ساده متغیر چیزی نیست جزء عنصری که طی یک فرایند برنامه نویسی ممکن است در چند موقعیت مختلف و یا با مقادیر مختلف مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال کارخانه ای را تصور کنید که مواد اولیه را (به عنوان متغیر) تهیه کرده و در طی فرایند تولید و انجام فعل و انفعالاتی، تبدیل به محصولات قابل استفاده می کند، متغیر در جاوا اسکریپت و اکثر زبان های برنامه نویسی کارکردی اینچنین دارد (البته در بیانی خیلی ساده)، 

ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت می باشد که به طور رایگان در خدمت دوستان قرار می گیرد و می توان به صورت کاملا رایگان آن را نصب و راه اندازی کرد.

با توجه به قدرت و ظرفیت بالای هسته ی وردپرس، امروزه از آن برای انواع سایت ها از جمله خبری، پورتالی، فروشگاهی، هاستینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد و سرویس دهی بسار فوق العاده ای نیز دارد.
پلاگین های این سیستم تقریبا کامل است و روز به روز نیز در حال گسترش می باشد.
یکی از مهم ترین اصلی که در وردپرس وجود دارد، متن باز یا همان “open source” بودن این سیستم است که بسیار مورد توجه برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار می کیرد. زیرا به راختی قابل ویرایش و تغییر است.

سایت آموزش وردپرس


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

همینطور که میدونید برنامه نویس باید یک چیزی بیشتر از کد نویسی یاد داشته باشه  و بتونه مطالب بیشتری رو در پروژش از یک کد ساده به کار ببره . لایه بندی برنامه یکی از این مواردی هست که به نرم افزار شما ساختار میده و باعث میشه مدیریت و ارتقا نرم افزار در آینده و همینطور در زمان طراحی راحتر انجام بشه.

ابتدا اولین سوالی که مطرح هست ، اینکه ساختار(معماری) چند لایه چیست ؟؟

ساختار چند لایه به ساختار نرم افزارهایی اطلاق میشه که دارای سه لایه (یا قسمت) منطقی باشند که جدا از هم هستند . هر لایه فقط مستقیما با لایه پایین تر از خودش کار میکنه که هر لایه مسئول وظایف خاصی هست .

ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

میزبانی وب یا وب هُستینگ به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌گاه خود را در آن قرار دهد.


تعدادی سرور در یک مرکز داده


وب سایت‌ها از مجموعه‌ای از فایلهای مختلف مانند تصاویر، متون و فایلهای برنامه نویسی شده به زبانهای مختلف و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده‌اند. هر شخصی که نرم‌افزارهای لازم و دسترسی به این فایلها را داشته باشد امکان بازدید از این سایت را دارد. حال برای اینکه همه مردم امکان دسترسی به فایلها را داشته باشند نیاز است تا فایلها در کامپیوتری قرار گیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل است به این کامپیوترها «سرویس دهنده» یا «سرور» می‌گویند.

 

ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

یک : برنامه ای که یک بار تولید بشه و دیگه به روز نشه ، درحال حاضر منسوخ هست .

دو : بهتر هستش یکسری ویژگیهای برنامه رو با اصل نرم افزار تطبیق بدیم تا برعکسش .

سه : برنامه ای که مفید باشه در آینده حتما تغییر میکنه .

چهار : برنامه ای که مفید نباشه ، بهتر هستش تا بایگانی بشه .

پنجم : تنها ده درصد از کد هر برنامه ای اجرا میشه .

ششم : بهترین نرم افزارها هم حداقل یک خطا دارند .

هفتم : هرچی نرم افزار گسترده تر بشه ، از منابع سیستم بیشتر استفاده میکند .

هشتم : بی عیبی نرم افزار در زمان دمو رابطه مستقیمی با تصمیم گیری کاربر در مورد انتخابش نسبت به نرم افزار داره و انتخاب اون یعنی سود بیشتر یک شرکت نرم افزاری .

ادامه مطلب...

نظر()

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

آموزش برنامه نویسی آموزش وردپرس آموزش طراحی سایت پشتیبانی سایت خدمات پشتیبانی سایت برنامه نویسی برنامه نویسی و سئو وبلاگ برنامه نویسی دانستنی های وردپرس آموزش برنلمه نویسی جاوا پیاده سازی سئو کسب ثروت راه های ثروت مند شدن ثروتمند شدن در آمد از اینترنت راه اندازی کسب و کار موفقیت مالی آموزش هیپنوتیزم هیپنوتیزم درمانی چگونه هیپنوتیزم کنیم کسب در آمد از طریق اینترنت کسب در آمد از اینترنت کسب در آمد اینترنتی کسب و کار اینترنتی کسب در آمد در منزل روش های کسب در آمد راههای کسب در آمد راه های کسب در آمد راز موفقیت چیست موفقیت چیست راه های موفقیت در زندگی راه های رسیدن به موفقیت راه موفقیت راههای موفقیت راه های موفقیت روانشناسی موفقیت عوامل موفقیت آموزش موسیقی تجهیزات هتل راه اندازی فست فود تجهیزات رستوران تجهیزات آشپزخانه صنعتی لوازم آشپزخانه لوازم برقی آشپزخانه ویزا کارت گیفت آیتیونز بیمه عمر آموزش رایگان آموزش رایگان سئو آموزش بازاریابی آموزش برنامه نویسی وب آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش اندروید آموزش آشپزی آموزش رایگان انیمیشن سازی آموزش انیمیشن سازی آموزش رایگان فتوشاپ آموزش طراحی آموزش رایگان طراحی ایمپلنت دندانپزشکی دندانپزشک بازاریابی تبلیغات اینترنتی آموزش بازاریابی درآمد اینترنتی شغل اینترنتی کار در منزل کارآفرینی کسب درآمد در منزل کسب و کار خانگی خرید بلیط هواپیما
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ